Szigorodnak a veszélyes áruk szállításának új szabályai

Szükség van a veszélyes áruk szállításának eddiginél is átfogóbb, pontosabb, kidolgozottabb és rendszeresebb ellenőrzésére, illetve a hatályos jogszabályi környezet aktualizálására – olvasható a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) közleményében.


"A veszélyes áru szállítás ellenőrzésének részletkérdéseit tisztázó kormányrendeletek elkészítésén jelenleg is dolgoznak a katasztrófavédelem szakemberei, a feladatban érintett szervezetekkel a BM OKF már júliusban megkezdte az egyeztetéseket. Az új szabályok várhatóan szeptember közepéig készülnek el" – írták.


Komáromnál augusztus 11-én két, augusztus 12-én pedig egy tartályvagonból veszélyes anyag, sztirol szivárgott, amely veszélyeztette környezetét és a vasúti forgalmat, emiatt ott nem közlekedhettek a vonatok. A kiérkező tűzoltók a vagonokat folyamatosan hűtötték, illetve tűzoltói biztosítás mellett üres tartálykocsiba fejtették át az anyag egy részét. A katasztrófavédelem veszélyhelyzet felderítő csoportja a területen folyamatos méréseket végzett két napon át: sem a lakott terület határán, sem a tartálykocsik környezetében nem volt kimutatható veszélyes gázkoncentráció. A beavatkozás során személyi sérülés nem történt, a lakosságot érintő védelmi intézkedésre a mérések értékei alapján nem volt szükség.


A katasztrófavédelem 2007 óta rendelkezik hatósági jogosítványokkal a közúton történő veszélyesáru-szállítás ellenőrzésére.


Az új katasztrófavédelmi törvény jövő év januári hatályba lépését követően a vízi, légi és vasúti szállításra is kiterjed majd ez a jogkör. A törvény szerint az új típusú veszélyhelyzeti irányítási rendszerben megalakuló egységes iparbiztonsági hatóság a megelőzésben szigorú hatósági felügyeletet lát majd el, amelyben jelentős szerepet kap a szankciók körének bővítése a veszélyes áruk szállításánál – írta az OKF.


A törvény végrehajtására készülő rendelet hatálya, annak alkalmazási köre kiterjed majd a veszélyes áru vasúton történő szállítására, a vonatkozó előírások betartásának ellenőrzésére, nemcsak a vasúti pályahálózatokon, határátkelőhelyeken, hanem a szállítás előkészítésében résztvevő telephelyeken is. Az egy szabálytalanságért kiszabható bírság legnagyobb összegét egymillió forintban határozza meg a jogszabály-tervezet – olvasható a közleményben.

Partnereink
Ne habozzon felkeresni minket! Kérje árajánlatunkat és vegye fel
a kapcsolatot munkatársunkkal!
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk